En Virtuell Assistent som jobber hjemmefra. Hun har lært at branding for Virtuelle Assistenter ikke trenger å være så komplisert.

Branding for Virtuelle Assistenter

Hva er branding og hvorfor er det viktig?

Branding for Virtuelle Assistenter handler om så mye mer enn bare logo og farger. Branding er hvordan du får folk til å føle seg når de ser, hører og bruker produktene eller tjenestene dine.

Det handler om ordene du bruker og budskapet du kommuniserer. Det igjen influerer hvordan du møter opp online med businessen din. 

Selv om dette kanskje er nytt for deg nå, så trenger ikke branding for Virtuelle Assistenter å være så komplisert. Faktisk er ofte det enkle det beste.

Her er 3 steg til branding for Virtuelle Assistenter:

#1 Verdier 

Hvilke verdier vil du kommunisere til dine kunder når de ser og samhandler med deg og bedriften din? Hva er viktig for deg? Hva vil du at folk skal føle når de er i kontakt med deg og din business?

En bedrift med verdier som humor, glede og ærlighet, og som virkelig kommuniserer det i sin markedsføring, vil føles annerledes å “møte på” enn en bedrift som har verdier som profesjonalitet, integritet og innovasjon.

Ved å være tydelig på hva dine verdier er vil du gå fra å være “en i mengden” til den unike businessen og personen du er. Det vil være din interne guide, og det vil være det som får de rette folka til å bli hos deg og de som er feil til å gå videre. Og det er akkurat det du vil.

Å være klar over dine verdier har alt å si for businessen, brandingen og markedsføringen din når du starter som Virtuell Assistent.

#2 Budskap

Budskapet ditt er ikke bare hva du sier, men hvordan du sier det. Hvordan du kommuniserer til dine folk/potensielle kunder hva du gjør, hvem du gjør det for og hvordan du kan hjelpe de med å oppnå et resultat eller løse et problem.

Det viktigste er å huske på at budskapet skal være klart og tydelig, så dine potensielle kunder forstår at akkurat du er den rette til å hjelpe akkurat de.

Du må sørge for at potensielle kunder forstår transformasjonen/endringen du hjelper de med, ikke bare hvilke konkrete oppgaver du gjør.

Det er når du kommunisere med deres språk og deres ord hvordan du løser det spesifikke problemet de tror de har at salgene vil komme.

Budskapet ditt er sterkt knyttet sammen med dine verdier og bør komme tydelig frem overalt hvor du er tilstede online. På nettsiden, i sosiale medier, i tekst og videoer.

#3 Det visuelle 

Dette er det folk vanligvis tenker på når de hører ordet “branding”. Sammen med verdier og budskap er så klart dette også en stor del av det.

Når du er en helt ny Virtuell Assistent kan det være så enkelt som å velge en fargepalett, et par fonter og designe/kjøpe en enkel logo. Etterhvert som businessen din vokser, kan du vurdere å investere i en grafisk designer eller brand-designer. 

Når du velger farger og fonter, så ha verdiene dine i tankene. Velg farger som stemmer overens med det du vil kommunisere. Er verdiene dine humor og glede, så velger du kanskje sterke farger og litt morsomme fonter. Er verdiene dine profesjonalitet og seriøsitet, så velger du kanskje blåtoner.

Logoen din kan også være navnet ditt i en lesbar dekorativ font. Velg farger og fonter som passer til og gå videre. (Canva er en super app å bruke til alt som har med design å gjøre)

Igjen – ha alltid verdier og budskap i tankene når du velger ut det visuelle aspektet av bedriften din.

Ikke overtenk

En av de største feilene vi ofte gjør som nye er å bruke altfor mye tid på branding. Det kan fort bli masse bortkastet tid å bruke timevis på å velge fonter, farger og lage logo. Jeg lover deg, innen det har gått et år har du endret på det allikevel. Dette er bare førsteutkast av brandet ditt. Ikke overtenk og gjør det enkelt.

Det aller viktigste er å være konsistent og skape en rød tråd gjennom alle kanalene dine. Folk skal “kjenne deg igjen” uansett om de ser deg og businessen din på Instagram eller på nettsiden din. Eller om de møter deg fysisk.

I minikurset “Jobb hjemmefra – start som Virtuell Assistent” får du det du trenger for å komme i gang med en jobb hjemmefra som Virtuell Assistent.

Du kan sjekke det ut her

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Book en gratis konsultasjon

Hva om du kunne møte den med litt mer nysgjerrighet og glede, og litt mindre alvor? Skape, leke og rett og slett glede deg mer over hele prosessen? Der det som til syvende og sist står igjen er essensen av deg, den du er og det du vil gi til verden.

For på samme måte som kunst er unikt - så er din business og du unik. 

Alle passer ikke og er ikke ment å passe inn i samme form. Du får lov til å gjøre det på din måte. 

I 1-1 Coaching kan vi utforske og justere din business, så den gir deg glede, frihet og suksessen du drømmer om! 



in the making? 

Hva om du så på businessen din som et kreativt prosjekt? Som et kunstverk